Marii retaileri străini îşi continuă expansiunea în Iaşi şi construiesc supermarket lângă supermarket, năpustindu-se astfel peste „buticarii” din cartiere. Numărul marketurilor şi supermarketurilor din municipiu se apropie foarte rapid de 25, dacă nu luăm în calcul şi cele şapte magazine „La Doi Paşi”, sub franciza Metro.
Potrivit calculelor „Ziarul de Iaşi”, suprafeţele de vânzare ale tuturor marketurilor, supermarketurilor şi hipermarketurilor din Iaşi, aici incluzând şi Metro, însumează circa 69.000 mp, astfel că fiecărui ieşean îi revin un sfert de metru patrat de supermarket. Expansiunea retailerilor pare oarecum ciudată, statisticile arătând un consum încă redus al populaţiei, iar criza încă îşi face simţită prezenţa. Totuşi, specialiştii în economie spun că nu trebuie să ne îngrijoreze această „invazie” a retaillerilor străini, deoarece orice investiţie înseamnă „bani la bugetul de stat’. „Toate aceste investiţii sunt realizate în baza unor studii care arată că nu vor da greş. Iaşul este încă un oraş în care se vinde mai mult decât se produce. Este oraş turistic şi este oraş studenţesc. Studenţii nu produc, ci cumpără. Studenţii sunt principala categorie de cumpărători ai Iaşului. Apoi, dacă pleacă studenţii vara, vin «spaniolii» şi «italienii» în concediu şi cumpără tot ce prind, mărfurile de aici fiind mult mai ieftine decât în afară”, a declarat Vasile Cocriş, profesor în cadrul Facultăţii de Economie şi Administrarea Afacerilor.
Metro a înfipt primul steagul
După deschiderea Metro în 2001, în 2007 a fost deschis în zona Baza 3 primul hipermarket din zona Moldovei, Carrefour Felicia. La numai un an distanţă, retailerul francez avea să deschidă un nou hipermarket în centrul comercial Era Shoping Park din apropierea Metro. Anul trecut, retailerul a adus în Iaşi şi Carrefour Market, deschizând două