DERAPAJ. “Bătălia finală pentru aur”. Este titlul unui supliment de opt pagini inclus în Evenimentul zilei. Opt pagini de articole pentru proiectul de la Roșia Montană. Publicitate sau editorial?
Pe prima pagină, grupajul special menționează că este realizat “cu sprijinul Roșia Montană Gold Corporation”. În interior, unde este inclus suplimentul, se spune doar că este “realizat de Evenimentul zilei”. Pe ultima pagină a suplimentului, pe un sfert, este o reclamă pentru Darosiamontana.ro.
De ce nu este marcat ca publicitate și în interior?
“Suplimentul este marcat pe prima pagină. Cred că este cel mai bun loc pentru asta”, explică pentru Paginademedia.roDan Andronic, director general Evenimentul zilei.
În pagina a doua a grupajului, ziariștii explică suplimentul ca pe un demers jurnalistic: “În contextul dezbaterii proiectului în Parlament, Evenimentul zilei vă prezintă o radiografie a proiectului pe care Rosia Montană Gold Corporation (RMGC) vrea să-l dezvolte în Munții Apuseni”.
Suplimentul este structurat pe opt pagini și cuprinde articole al căror conținut este pentru exploatarea minieră. Din titluri: Din articol: “Publicul larg vede procentele ce-i revin statului în Proiectul Roșia Montană și, fără un termen de comparație, le poate considera relativ reduse. Când se uită însă, la sume, înțelege de ce guvernanții îi acordă atâta importanță: aduce 5,2 miliarde de dolari în economia Romniei, ceea ce înseamnă 1% din produsul intern brut.”
DERAPAJ. “Bătălia finală pentru aur”. Este titlul unui supliment de opt pagini inclus în Evenimentul zilei. Opt pagini de articole pentru proiectul de la Roșia Montană. Publicitate sau editorial?
Pe prima pagină, grupajul special menționează că este realizat “cu sprijinul Roșia Montană Gold Corporation”. În interior, unde este inclus suplimentul, se spune doar că este “realizat de Ev