Programata sa fie inaugurata in aceasta toamna, constructia autostrazii Arad-Pecica a fost oprita brusc in vara, atunci cand constructorul austriac, firma Alpine Bau, a intrat in faliment.
Tronsonul face parte dintr-un imens puzzle numit Autostrada A1 ce ar trebui sa lege Bucurestiul de vama Nadlac. Este practic o prelungire a autostrazii Timisoara-Arad catre granita cu Ungaria.
Opiniatimisoarei.ro a mers pe santierul autostrazii Arad-Pecica, pe care trebuia deja sa circulam si pe care austriecii au construit-o in proportie de 85%. Nu au apucat sa il termine, pentru ca firma mama a intrat in faliment. Totul a fost oprit la sfarsitul lunii iunie, iar o luna mai tarziu CNADNR a reziliat contractul. Potrivit companiei, in prezent este in curs de elaborare documentatia de atribuire aferenta procedurii de re-licitare a contractului. Sansele ca proiectul sa reporneasca anul acesta sunt minime.
Potrivit unor surse din companie, austriecii ar mai fi avut nevoie doar de cateva saptamani pentru a da drumul circulatiei si de maxim 3 luni pentru a termina treaba. Au asfaltat 80 % din drum si mai urmau sa delimiteze benzile, sa monteze parapeti, garduri de protectie, sa termine pasajele si sa realizeze ultimele finisaje.
In loc sa continue, santierul sta pe loc si lucrarile deja efectuate incep sa se degradeze vazand cu ochii. Mai mult, urmeaza sa treaca printr-o iarna grea si ar putea suferi daune serioase, pentru ca lucrarile nu au fost conservate.
Partea buna este ca CNADNR nu a lasat santierul prada hotilor si a instituit o paza mai ceva ca la un obiectiv militar. Echipa noastra a intalnit nu mai putin de 6 echipaje ale unei firme de paza si securitate din Timisoara care patrulau de zor.
Iata cum se prezinta autostrada, pas cu pas, de la Arad la Pecica!
CENTURA ARAD. Tronosonul incepe de la centura Aradului, de care se leag