Nava portcontainer, distrusă parţial de un incendiu izbucnit anul trecut, va părăsi portul Constanţa, pentru a fi decontaminată într-un port din Grecia.
Eugen Bola, prefectului judeţului Constanţa, a declarat că armatorul navei Flaminia a comunicat Şantierului Naval Daewoo Mangalia că vrea să decontamineze nava într-o altă ţară. Soluţiile propuse de partea română pentru decontaminare nu au fost acceptate, aşa că nava se va întoarce în România pentru reparaţii abia după ce a fost golită de deşeuri şi decontaminată. Cel mai probabil, Flaminia se va duce spre un port din Grecia.
Bola a explicat că decizia este una de natură economică. Armatorul a ales soluţia cea mai ieftină pentru evacuarea celor 14.000 tone de deşeuri găsite în plus peste cele declarate oficial.
„Vorbim de o relaţie comercială, de un contract comercial, şi toată lumea vrea să cheltuiască cât mai puţin. Au apărut acele deşeuri care nu erau trecute în notificare. Li s-a propus să vină cu altă navă sau să ia deşeurile pe roţi, ori pe cale ferată şi să le ducă în Germania, pentru că toate deşeurile netrecute în notificare vor fi repatriate. Repatrierea înseamnă transmiterea lor în ţara de origine, şi anume Germania. Înţelegerea a fost una, iar starea de fapt alta, şi atunci oamenii vor pleca”, a spus prefectul judeţului Constanţa.
Reprezentanţii Autorităţii Navale Române (ANR) au precizat că, în prezent, nava Flaminia este în Portul Constanţa, dar operaţiunile de descărcare au fost sistate. De pe navă au fost descărcate până acum peste 2.000 de tone de deşeu matalic care va rămâne în România pentru valorificare.
Conform Mediafax, reprezentanţii ANR au declarat că reprezentanţii navei Flaminia au primit avizul pentru gestionarea a 9.000 de tone de deşeuri care se află pe vas, dar nu şi pentru alte 14.000 de tone de deşeuri pe care le-au declarat „import ilegal”. Acestea din ur