Vorbitorii de limbi nordice sau de olandeza primesc cele mai mari salarii din industria de call center, retributiile pentru incepatori fiind cuprinse, in medie, intre 1.450 de euro si 1.900 de euro brut pe luna, in functie de abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte. In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850–1.200 euro brut pe luna, conform unei analize realizate de compania americana CGS, unui dintre cei mai mari furnizor de solutii de outsourcing din Romania.
"Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii , iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing. In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura", a declarat intr-un comunicat directorul general al CGS Romania, Vladimir Sterescu.
Companiile care vor sa isi externalizeze o serie de activitati (precum suportul tehnic, relatiile cu consumatorii sau vanzarile) devin clienti ai furnizorilor de servicii de tip call center, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume.
Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa, se spune