Mai putin de jumatate dintre cei care au pierdut bani in urma unor fraude bancare nu au reusit sa-si mai recupereze paguba, arata un studiu recent. In aceste conditii, romanii trebuie sa stie care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmeze astfel de cazuri.
Exista mai multe etape pe care un client al unei banci trebuie sa le parcurga in cazul in care observa ca un hacker s-a folosit de banii de pe cardul sau, a aratat Alin Damian, Online Threats Researcher la Bitdefender, pentru Ziare.com.
Ce amenintari grave ne pandesc pe Internet - raport
Apelarea bancii emitente a cardului pentru blocarea acestuia
Prima data, clientul trebuie sa sune banca de care apartine pentru a cere blocarea cardului cu care a fost facuta tranzactia. In felul acesta, clientul limiteaza daunele pentru situatia in care cardul a fost compromis si ar putea fi refolosit.
Returnarea cardului la banca si completarea unei declaratii referitoare la incident, in care sa ofere cat mai multe detalii despre tranzactia/tranzactiile respective
Apoi, clientul trebuie sa se prezinte la banca, unde completeaza o cerere-tip in care declara ca a fost victima unei fraude, mentionand ca tranzactia X cu valoarea Y nu a fost facuta de el.
Reclamarea incidentului si la Politie
Este necesara si depunerea unei plangeri la Politie. Unele banci considera acest pas obligatoriu pentru recuperarea daunelor, altele doar sfatuiesc clientii in acest sens.
In ce consta analiza bancii
Mai departe, odata facute aceste demersuri, clientul va astepta ca litigiul sa fie
solutionat de catre banca. Acest lucru presupune ca banca sau bancile implicate sa
verifice detaliile tranzactiei (site-ul unde a fost facuta plata, cand, de catre
cine, de la ce IP, daca victima a mai cumparat in trecut de pe acel site etc.), urmand ca i