Fondul Monetar Internaţional critică eşecul privatizării companiei CFR Marfă, obiectiv asumat de guvernul de la Bucureşti în acordul de finanţare internaţională. Ratarea acestui proces afectează atractivitatea României pentru investitori, consideră oficialii fondului.
“Ultimele noutăţi reprezintă un regres foarte dezamăgitor în acest proces. Este încă devreme să tragem concluzii definitive. O analiză atentă trebuie să se desfăşoare astfel încât lecţiile să fie învăţate pentru acţiunile viitoare. Acest regres va afecta perspectivele unei îmbunătăţiri rapide în sector şi, în sens mai larg, reputaţia României în comunitatea investitorilor”, susţine Guillermo Tolosa, reprezentantul rezidenţial al FMI pentru România şi Bulgaria.
E adevărat, mai spune oficialul FMI, că instituţia va sprijini angajamentul autorităţilor României pentru a îndeplini obiectivul de privatizare a companiei CFR Marfă, iar pentru asta urmează să discute în scurt timp cu responsabilii din executiv.
Vânzarea companiei de transport feroviar, convenită cu delegaţia FMI, s-a terminat cu un eşec acum o săptămână, fiecare parte implicată fiind de părere că ceilalţi au greşit.
Astfel, ministerul transporturilor nu a obţinut acordul de la şapte din cele 12 bănci care au creanţe de încasat de la compania de stat, iar Grup Feroviar Român, câştigătorul licitaţiei de vânzare a 51% din acţiunile CFR Marfă, nu a depus întreaga sumă în 60 de zile. Prima evaluare a noului acord cu FMI
Declaraţiile reprezentantului FMI au apărut cu puţin timp înainte ca o delegaţie comună a fondului şi Comisiei Europene, doi dintre finanţatorii României, să ajungă la Bucureşti.
Delegaţia vine marţi, 22 octombrie, iar miercuri ar urma să înceapă discuţiile cu şeful guvernului, cu miniștrii responsabili de buget, dar şi cu partenerii de dialog social.
Oficial, se ştie că principalele su