Primăvara viitoare va aduce acreditarea pentru laboratorul Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina, cel puţin acest obiectiv a fost fixat, până atunci lucrându-se la implementarea procedurilor.
Spaţiul, echipamentele, materialele şi reactivii, personalul, procesul de eliminare a deşeurilor, regimul de primire a probelor şi eliberarea rezultatelor, toate vor fi luate în calcul în procesul de pregătire a evaluării în vederea acreditării laboratorului Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina. Evaluarea efectivă este programată pentru primul trimestru al anului viitor, până atunci fiind nevoie de realizarea mai multor paşi importanţi. Ce cu siguranţă se va vedea va fi reamenajarea spaţiului, cele 14 încăperi de lucru nefiind renovate de mai bine de 20 de ani. Mobilierul este cel pe care toţi salariaţii actuali, indiferent de vechime, l-au găsit la locul de muncă, ce s-a făcut de-a lungul anilor fiind reparaţiile absolut necesare. Aparatura, în schimb, ar putea fi punctul forte, la ce deja a fost achiziţionat adăugându-se, în curând, o linie standardizată pentru efectuarea antibiogramei, trecându-se, astfel, de la modul manual de lucru al antibiogramelor, la cel automatizat.
„Pe acest segment suntem acolo unde trebuie, cred eu”, susţine medicul-şef al laboratorului.
Comunicarea şi consemnarea fiecărui pas, încercările acreditării
Oferirea de servicii conform unor standarde recunoscute în toată lumea şi implementate în ţările dezvoltate de atâta amar de vreme va însemna şi recunoaşterea valorii muncii depuse în laborator. Angajaţii de aici îşi fac deja, fără să ştie, treaba conform standardelor, doar că de acum trebuie să se obişnuiască să şi consemneze fiecare procedură executată, începând de la primirea probelor, până la transmiterea rezultatului. S-a început şi implementarea controlului intern, la începutul fiecărei zile, în anumite