Compania Ford Motor, al doilea mare producător auto din Statele Unite, încearcă să reducă cât mai mult costurile de producţie ale autovehiculelor. Pentru asta, Ford anunţă că este gata să restrângă reţeaua de furnizori cu până la 40 de procente, de la 1.260 la 750 de companii.
Compania a luat măsuri pentru reducerea numărului de platforme pe care sunt construite autovehiculele sale, pentru scăderea costurilor de dezvoltare şi restrângerea reţelei de furnizori.
Unul dintre obiectivele pe termen lung ale Ford este să se aprovizioneze cu piese de la numai 750 de furnizori, faţă de 1.260 anul trecut, spune Hau Thai-Tang, care a devenit în august vicepreşedinte responsabil cu achiziţiile la nivel global.
„Credem că există multe oportunităţi să ajungem la numărul de 750 de firme şi să existe totodată o concurenţă suficientă pentru a obţine cele mai bune idei de la cei mai inovatori furnizori”, a afirmat Thai-Tang într-o conferinţă în Dearborn, Michigan, oraşul de origine al Ford.
Compania cumpără piese în valoare de aproximativ 100 miliarde de dolari pe an. Aproximativ 80% din volumul total de piese achiziţionate de companie vine de la cei mai mari 100 furnizori, iar primii 65 de furnizori sunt responsabili pentru 60% din piese, a spus Thai-Tang.
„Vrem parteneriate strategice pe termen lung cu furnizori cheie, şi făcând asta vom obţine rezultate mai bune de business atât pentru noi, cât şi pentru ei”, a explicat vicepreşedintele pentru achiziţii.
Producătorii auto şi furnizorii lor au probleme de capacitate, având în vedere majorarea producţiei pentru a satisface cererea în creştere, a continuat el.
Astfel, Ford încearcă să se protejeze de acest trend prin evaluarea producţiei medii săptămânale a furnizorilor şi a gradului de utilizare a capacităţii de producţie.
Directorul general al grupului, Alan Mulally, a reuşit să