De aproximativ două săptămâni, ANAF a început în forţă o campanie de mobilizare a contribuabililor, în vederea creşterii conformării voluntare, potrivit site-ului juridice.ro.
Primul pas al acestei campanii constă în transmiterea către contribuabili a unor scrisori de avertizare asupra eventualităţii unei inspecţii fiscale.
Pe scurt, scrisoarea ANAF atenţionează firmele din România că vor face obiectul unei analize de risc şi în condiţiile în care se constată inadvertenţe între datele furnizate de contribuabil şi evidenţa ANAF, se va lua decizia efectuării unei inspecţii fiscale.
Scopul declarat al scrisorii este de a acorda contribuabilului timpul necesar în vederea depunerii tuturor declaraţiilor fiscale omise şi efectuării corecţiilor necesare. De asemenea, ANAF ţine să atenţioneze asupra exercitării în mod corect a deducerilor, atât din punctul de vedere al TVA, cât şi al impozitului pe profit, titrează realitatea.net.
Ce este în spatele acestor scrisori: prima jumătate a anului 2013 s-a remarcat prin cel mai scăzut procent de declarare şi colectate a veniturilor fiscale la bugetul de stat.
ANAF, proaspăt reorganizat prin absorbţia Gărzii Financiare (în mare parte în cadrul departamentelor de inspecţie fiscală) şi prin crearea Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, este nevoit să ia măsuri în vederea creşterii conformării voluntare.
Şi, cum în materie de impozite, frica este cea mai eficientă încurajare, ANAF începe să dea semne că intenţionează să ne vegheze din ce în ce mai îndeaproape.
Potrivit juridice.ro, cu 15 zile înaintea începerii inspecţiei fiscale (respectiv cu 30 de zile, la marii contribuabili), organul fiscal are obligaţia să transmită avizul de inspecţie fiscală prin care să precizeze perioada supusă inspecţiei fiscale (de regulă trei ani) şi tipul de impozite vizate.
Ce caută Fiscul
Mai nou, şi Dir