Limuzina extralungă bazată pe noua Clasă S (W222) va fi surogatul programului Maybach îngheţat de Daimler de ceva timp. Cu toate că vorbim de un ampatament extins cu 30 de centimetri, totuşi peste acesta va sosi ulterior o limuzină şi mai lungă, cel mai luxos reprezentant bazat pe S-Class 2014 urmând a fi extremul Pullman, ce se va apropia de lungimea de 6 metri.
Biroul prezidenţial mobil a fost surprins recent în teste, ca propulsie a prototipului fiind identificată versiunea 2014 S 500 Plug-In Hybrid. Mercedes-Benz S-Class XL în versiunea duală benzină-electric pune în coabitare un agregat termic V6 supraalimentat de 2.987 cc (ca range extender ce livrează 333 CP, 245 kW) cu un motor electric de 110 CP (80 kW). Consumul este de 3 litri de benzină la sută, emisiile abia sar de 69 grame CO2 la km, iar marele Benz cu ampatament elongat poate rula 30 km doar pe baza curentului din acumulatorii Li-Ion.
Există patru moduri selectabile la S 500 Plug-in Hybrid şi anume unul Hybrid, E-Mode (pur electric), E-Save(păstrează bateriile încărcate pentru o utilizare viitoare full-electrică), dar şi o stare Charge (în care sunt încărcate din mers bateriile de acumulatori de la motorul termic). Performanţele sunt mai mult decât excelente pentru o namilă de 5,45 metri lungime şi 1,9 metri lăţime: 0-100 km/h în 5,5 secunde, viteza maximă limitată electronic la 250 km/h.
S Class XL 2014 va exista şi sub forma unui model 63 AMG (V8 twin-turbo de 5.5 litri, 585 CP şi 900 Nm). Oferit în compania unei formule integrale de tipul 4Matic, S-ul 63 AMG va apela la cutia AMG Speedshift MCT-7 cu şapte rapoarte şi trei moduri: “C”- Controlled Efficiency, “S”-Sport şi “M”-Manual.
Spre deosebire de precedentul Maybach ce avea propriul logo şi care se îndepărta de look-ul unui S Class, noul Mercedes S Class XL model 2014 va rămâne un model ceva mai apropiat de aspectul tipic al m