Autostrada Arad – Timișoara a costat mult și nu a fost realizată cum trebuie. Este și rațiunea pentru care constructorul a fost amendat de Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din România cu aproape 10 milioane de lei. Autostrăzile construite în România la şes sunt de trei ori mai scumpe decât în Bulgaria, iar diferenţa între costurile minime şi maxime pentru aceeaşi formă de relief este mai mare decât în Polonia şi Bulgaria, potrivit Consiliului Concurenţei. În august, Autostrada Vestului a avut parte de recepția finală.
Vorbim de 32 de kilometri, de la Arad la Giarmata. Emil Rusoiu, directorul Proiecte Autostrăzi cu Finanțare Externă, a punctat faptul că în ciuda întârzierilor evidente și a lucrărilor care au fost necesare pe autostradă după ce aceasta fost dată în folosință în decembrie 2011, lucrarea, în ansamblul ei ”este o dovadă de bune practici în construcția de autostrăzi în România”. Afirma asta în august, la recepție.
Paradoxal, el e contrazis de superiorii lui, reprezentanții CNADNR afirmând, la solicitarea PRESSALERT.ro, că s-a aplicat o amendă în valoare de 9.526.088,77 de lei, fără TVA, antreprenorului JV FCC Construccion – Astaldi SpA. ”Motivele penalizării au fost eșuarea conformării cu cerințele managementului de trafic, eșuarea conformării cu cerințele programului, lipsa furnizării dovezii plăților primelor de asigurare, pecum și nerealizarea unui progres minim în programul lunar al lucrărilor”, explică directorul general Narcis Ștefan Neaga.
Autostrada Vestului a fost construită la un preț de 4,3 milioane de euro per kilometru, în ciuda faptului că recomandarea CNADNR punctează un preț minimal de numai 3,8 milioane de lei, potrivit unei hotărâri de guvern de anul trecut.
Autostrada Arad – Timișoara a costat mult și nu a fost realizată cum trebuie. Este și rațiunea pentru care constructorul a fost amendat de Compan