BlackBerry revine cu aplicaţia Messenger pentru Android şi iOS, iar de data asta chiar s-ar putea să rămână în magazine mai mult de câteva zile. La coadă la BBM deja stau câteva milioane de oameni.
Ieri, pe seară, BlackBerry a dat drumul în App Store şi Google Play Store aplicaţiei BlackBerry Messenger, pe scurt BBM, cea mai populară aplicaţie a sa. Asta după ce în urmă cu câteva săptămâni aplicaţia a ajuns pe aceste platforme, dar compania a decis să o retragă. În aproximativ 8 ore, circa 5 milioane de oameni s-au pus în aşteptare la BBM, se arată pe contul de Twitter. Asta înseamnă că 5 milioane de oameni au descărcat şi instalat aplicaţia deja.
BlackBerry s-a găsit cu cozi la uşa aplicaţiei sale după ce a decis că nu e în regulă să-i lase pe toţi utilizatorii să acceseze platforma, ci în etape. Îţi introduci adresa de mail şi eşti contactat la momentul la care porţile BBM-ului s-au deschis. Înainte de lansare, BlackBerry a spus că 6 milioane de oameni s-au preînscris pentru BBM pe site-ul oficial.
La prima lansare, versiunea de iOS a ajuns în App Store, dar cea de Android s-a pierdut pe Internet şi circa un milion de utilizatori au folosit fără aprobarea BlackBerry. Atunci a decis compania să se retragă puţin, să retragă şi aplicaţia din App Store şi să revină acum.
Next 5 million in line - your turn! Open up BBM and click "I got the email" to get started on #BBM right away!— BBM (@BBM) October 22, 2013
Înainte de BlackBerry 10, şi înainte de schimbarea conducerii, James Balsillie, codirector al BlackBerry, plănuia să ducă BBM acolo unde doar SMS-ul era. Voia să îl facă aplicaţie pentru platformele concurente şi împreună cu operatorii să-l împingă spre succes. În tot acest joc, RIM (pe atunci încă se numea „Research In Motion“) urma să reducă tarifele şi operatorii trebuiau să se asigure de promovare. Acel plan a fost abandonat