Podul Calafat-Vidin are aproximativ 20 de probleme serioase, relevă o inspecţie a Ministerului bulgar al Transporturilor, informează site-ul Novinite.com.
"Nu înţeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, pe podul Calafat-Vidin, când de fapt sunt numeroase gropi şi alte probleme", a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov.
Podul a fost asfaltat în urmă cu patru luni, dar presa a relatat că există deja o groapă mare pe sensul dinspre România spre Bulgaria. Verificările tehnice realizate de specialiştii bulgari au videnţiat probleme cu scurgerea apei, care ajunge să se infiltreze în asfalt.
"Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacţie, partea română a podului este într-o stare mai proastă", a adăugat Papazov. În plus, pe pod există şi probleme cu iluminatul şi chiar cu semafoarele pentru controlul traficului. Ministrul bulgar al Transporturilor a declarat că în contract nu există nicio clauză prin care compania care a construit podul, FCC (Spania), să fie obligată să repare eventualele probleme apărute.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. Proiectul a fost demarat la sfârşitul anilor '90, dar a fost amânat în mai multe rânduri.
Potrivit unor estimări, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul în primul an de operare - 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane - şi 4.745 de trenuri - 730 de pasageri şi 4.015 de marfă. Numărul vehiculelor ar urma să atingă 8.504 până în 2030, potrivit unor estimări.
Citeşte şi: Podul Calafat-Vidin luminat: Cum arată podul dintre România şi Bulgaria noaptea - FOTO @N_