Ford Motor Co., al doilea mare producător auto din SUA, vrea să restrângă reţeaua de furnizori cu până la 40%, de la 1.260 la 750 de companii, pentru a reduce costurile de producţie a autovehiculelor.
Unul dintre obiectivele pe termen lung ale Ford este să se aprovizioneze cu piese de la aproximativ 750 de furnizori, faţă de 1.260 anul trecut, a declarat Hau Thai-Tang, care a devenit în august vicepreşedinte responsabil cu achiziţiile la nivel global, transmite Bloomberg.
Compania a luat măsuri pentru reducerea numărului de platforme pe care sunt construite autovehiculele sale, pentru scăderea costurilor de dezvoltare şi restrângerea reţelei de furnizori.
"Credem că există multe oportunităţi să ajungem la numărul de 750 de firme şi să existe totodată o concurenţă suficientă pentru a obţine cele mai bune idei de la cei mai inovatori furnizori", a afirmat Thai-Tang într-o conferinţă în Dearborn, Michigan, oraşul de origine al Ford.
Directorul general al grupului, Alan Mulally, a reuşit să îmbunătăţească profitabilitatea prin reducerea numărului de platforme pentru autovehicule la 14, faţă de 27 în 2007, primul an după numirea sa la conducerea companiei. Până în 2017, Ford va lucra cu numai 9 platforme, a precizat Thai-Tang.
Reducerile de cheltuieli realizate în urma renunţării la unele platforme au îmbunătăţit marja de profit şi au permis companiei să lanseze mai frecvent modele noi sau variante îmbunătăţite.
Ford a avut un profit total de 35,2 miliarde de dolari în perioada 2009-2012, după pierderi de 30,1 miliarde de dolari în cei trei ani anteriori.
Compania cumpără piese în valoare de aproximativ 100 miliarde de dolari pe an. Aproximativ 80% din volumul total de piese achiziţionate de companie vine de la cei mai mari 100 furnizori, iar primii 65 de furnizori sunt responsabili pentru 60% din piese, a spus Thai-Tang. "