Nu există condamnat cu o faptă grea care să nu aibă măcar un tatuaj pe corp. Desenul pe care şi-l face un deţinut când iese din închisoare este zarul cu cinci puncte – semn că a fost după gratii. Şmecherii de după gratii, mai respectaţi între deţinuţi decât gardienii, îşi tatuează pe corp luptători indieni sau japonezi, dar şi capete de animale sălbatice sau câini de luptă. Sursa: Nicu Dîrdîiac
După gratii, tatuajul este ca o diplomă de studii pentru cei din libertate. Dacă o licenţă, un master, un doctorat te face în lumea de afară – aşa cum o denumesc deţinuţii - apt să ocupi o poziţie de conducere cât mai înaltă, un anumit desen pe trup te ridică în închisoare deasupra celorlalţi.
"Te ajută tatuajul, dar pănă la urmă tot trebuie să dai cu brandul dacă unul îţi contestă poziţia. Aşa că trebuie să ştii şi să te descurci. Tatuajul poate fi cel mult o atenţionare", explică Miu Feli Ilie, unul dintre jupânii deţinuţilor din Penitenciarului Colibaşi, judeţul Argeş.
Clasele sociale de după gratii sunt, în ordine descrescătoare: jupân, şmecher, impresie şi nepot. Aşa că un samurai sau un cap de pitbull sunt desenele cu care se legitimează jupânii, desenele tribale – ale celor de rangul doi şi trei, desenele pe faţă sunt ale grupărilor sataniste, iar cele de dragoste dedicate iubitelor - ale nepoţilor.
Misterul casetofoanelor din închisoare
Tatuajele sunt interzise în penitenciare, iar cine este prins că face un desen are imediat un raport, asta înseamnând că nu poate ieşi înainte de termen. Cu toate acestea, dacă un gardian observă la un condamnat un tatuaj care în ziua precedentă nu era – nu poate să ia nicio măsură. "Trebuie descoperit aparatul cu care s-a făcut desenul, ţinut de regulă de un nepot", ne explică schema un gardian.
Cerneala şi aparatul de tatuat sunt primite de obicei de la rude, ascunse în diferite articole. "Ceva vremea ne-