* Băncile din ţara noastră fac progrese în privinţa adoptării de tehnologii noi, dar numărul clienţilor care le utilizează rămâne scăzut
Băncile s-au mişcat încet, până în prezent, în demersul de a oferi clienţilor o experienţă bancară "digitală", potrivit unui raport al A. T. Kearney. Deşi gradul de informatizare a sectorului bancar se află într-un proces de creştere continuu, clienţii încă aşteaptă să poată să beneficieze de elemente inovatoare, precum accesul la servicii bancare oricând şi de oriunde, timp de răspuns foarte scurt şi consilieri bancari omniprezenţi, potrivit documentului.
Cauza pentru acest ritm lent de implementare o reprezintă faptul că procesul presupune şi o serie de modificări fundamentale la nivelul instituţiilor de credit, explică reprezentanţii firmei de consultanţă.
Raportul arată: "Sectorul bancar s-a aflat într-o poziţie confortabilă, timp de decenii, ca urmare a absenţei competiţiei la nivel regional, a relaţiilor personale bune, bazate pe încredere, pe care le-au avut cu clienţii şi intervenţiilor reduse din partea reglementatorilor. Poziţionarea înaintea curbei inovaţiei era facilă, în condiţiile în care nu exista presiune pentru schimbare. Acum, noi competitori din industrii adiacente şi din zona companiilor noi specializate în tehnologie financiară inundă piaţa cu deviaţii inovatoare de la modelul bancar tradiţional. De asemenea, atitudinea clienţilor faţă de produsele şi serviciile bancare s-a schimbat, aceştia luând decizii mult mai repede şi având acces la o mulţime de oferte, ceea ce pune instituţiile financiare în poziţia să se lupte pentru a păstra loialitatea clienţilor".
Băncile din ţara noastră s-au descurat bine în privinţa adoptării de tehnologii noi, precum sistemele electronice de plăţi şi mobile banking, însă numărul clienţilor care sunt pregătiţi să utilizeze rămâne încă destul de redus, potriv