Podul Calafat-Vidin are aproximativ 20 de probleme serioase, relevă o inspecţie a Ministerului bulgar al Transporturilor, informează site-ul Novinite.com.
Inaugurat în urmă aproximativ patru luni, Podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunăre între România şi Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase, identificate de oficialii bulgari în urma unei inspecţii, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Daniel Papazov. Printre defectele identificate se numără găuri în asfalt, probleme de drenaj, de iluminat şi defecţiuni ale semafoarelor.
„Nu înţeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, pe podul Calafat-Vidin, când de fapt sunt numeroase gropi şi alte probleme", a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov.
Podul a fost asfaltat în urmă cu patru luni, dar presa a relatat că există deja o groapă mare pe sensul dinspre România spre Bulgaria.
Verificările tehnice realizate de specialiştii bulgari au evidenţiat probleme cu scurgerea apei, care ajunge să se infiltreze în asfalt.
"Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacţie, partea română a podului este într-o stare mai proastă", a adăugat Papazov. În plus, pe pod există şi probleme cu iluminatul şi chiar cu semafoarele pentru controlul traficului.
În ceea ce priveşte părţile responsabile pentru problemele înregistrate, ministrul a pus la îndoială faptul că firma spaniolă care l-a construit ar putea oferi despăgubiri, în condiţiile în care podul a fost certificat de către comisii interne şi internaţionale. Mai mult decât atât, Papazov a precizat că nu a văzut nicio clauză în contractul încheiat cu constructorii care ar putea da dreptul de a solicita corectarea defectelor grave.