Va faceti cumparaturile la Real? Ei bine, in curand veti observa, cu siguranta, ca hipermarketul la care mergeti de obicei a devenit, intre timp, Auchan. Motivul? Nemtii s-au declarat invinsi de criza, astfel ca si-au vandut 20 dintre cele 24 de magazine catre francezi.
Primul magazin transformat de francezi este cel de pe bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti.
A fost ales drept pilot pentru ca se afla langa birourile Auchan si astfel francezii au putut experimenta in ce masura transformarea este profitabila.
Iar primele reactii sunt pozitive. Traficul in magazin a crescut simtitor de la deschiderea in noul format.
Urmatorul pe lista pentru rebranding este hipermarketul Real Vitan, unde se deruleaza in prezent o campanie de lichidare de stocuri, cu preturi reduse cu pana la 50%. Francezii vor sa scape de toate produsele care nu sunt incluse si in oferta Auchan.
Pana anul viitor, grupul francez vrea sa rebranduiasca si celalalte 19 magazine Real.
De ce a renuntat Metro la magazinele Real? Motivul tine de profitabilitate. Inca de la intrarea pe piata romaneasca, Real s-a confruntat cu o concurenta dura, poate mai puternica chiar decat in pietele occidentale. Cum puterea de cumparare a romanilor este redusa, modelul de business al nemtilor a trebuit adaptat, insa campaniile de oferte speciale lansate de retailer nu au convins, astfel ca, inca din primul an, Real a mers pe minus.
Cum nici in celelalte piete regionale nu statea mai bine, Metro a decis ca e timpul exit-ului si a vandut, anul trecut, pentru 1,1 miliarde de euro, magazinele catre retailerul francez Auchan. In Romania, Auchan a ales doar 20 dintre cele 24 de magazine detinute de Real, mai putin unitatile din Arad, Constanta (magazinul din nordul orasului), Oradea (Episcopia Bihorului) si Suceava.
De ce nu au f