Directoarea Administraţiei Social Comunitare Oradea, Arina Moş, a inaugurat, marţi dimineaţă, Centrul de Informare pentru Cetăţeni, o încăpere situată la subsolul clădirii din strada Primăriei care reuneşte de acum câte un ghişeu pentru fiecare serviciu oferit de instituţie. Modelul a fost preluat din Primăria Oradea, unde funcţionează "piramida" de relaţii cu publicul.
"Acest proiect s-a născut din dorinţa creşterii eficienţei în relaţia cu cetăţeanul şi al gradului de transparenţă a instituţiei. Noi avem obligaţia de a facilita cetăţenilor accesul la serviciile publice. Să nu uităm că persoanele care ni se adresează se află în situaţii grele, sunt persoane bolnave sau care au neajunsuri financiare. Trebuie să le arătăm un minim de respect şi să nu-i punem să se plimbe prin nenumărate birouri, dispersate prin clădirea ASCO", a declarat Arina Moş. De altfel, Centrul de Informare pentru Cetăţeni are şi o rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi.
Centrul are câte un ghişeu pentru: informaţii/diverse, serviciul protecţia copilului, compartiment resurse umane - salarizare, serviciul social şi serviciul prevenirea marginalizării sociale. La ghişee lucrează angajate ale ASCO care preiau cererile şi petiţiile asistaţilor social. Potrivit Arinei Moş, personalul a urmat recent un curs de perfecţionare în relaţiile cu publicul acreditat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
La inaugurare a ajuns şi primarul Ilie Bolojan, care a lăudat iniţiativa Arinei Moş şi a subliniat că lucrările de amenajare a Centrului de Informare pentru Cetăţeni au costat destul de puţin, având în vedere că s-au spart pereţi şi s-a recompartimentat spaţiul. "Vreau să le felicit pe colegele noastre de la conducerea ASCO. Acest centru arată mai bine ca la Primărie. Lipseşte doar piramida. Iar ţinuta arată mai bine decât cele folosite la Primărie", a spus edilul spre a