În anul şcolar 2013 – 2014, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Vrancea îi provoacă pe elevii pasionaţi de limba română şi de comunicarea în limba română să participe la patru olimpiade. Astfel, şi în acest an şcolar va fi organizată Olimpiada de limbă, comunicare şi literatură română, destinată atât elevilor de gimnaziu cât şi celor liceu. Aceasta se desfăşoară pe două componente esenţiale în predarea disciplinei, anume comunicarea şi lectura textului literar.
De asemenea, elevii de clasele V-XII sunt provocaţi să participe anul acesta la Olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă”. Lectura vizează înţelegerea oricărui tip de text, nu doar a textului beletristic şi se prelungeşte, ca efect, în construirea competenţei de producere de text. Prin urmare, la această olimpiadă, elevul care participă trebuie să pornească de la spaţiul strict al disciplinei limba şi literatura română şi să le traverseze pe toate celelalte, într-un demers conştient de a-şi crea abilităţi de viaţă, de integrare socială şi culturală.
Olimpiada de lingvistică este reorganizată în acest an, modelul său fiind inspirat de două lucrări fundamentale scrise de academicianul Solomon Marcus, respectiv „Lingvistica matematică” şi „Poetica matematică”. Restructurarea olimpiadei are în vedere etapele de formare a competenţei de comunicare: antrenament, exerciţiu şi performanţă, asociate logic vârstelor şi ciclurilor de şcolaritate. De aceea, concursul „+/- POEZIE” a devenit etapa de antrenament a olimpiadei, celelalte două etape respectând modelul de organizare din anul şcolar precedent.
Nu în ultimul rând, în acest an şcolar elevii de gimnaziu din mediul rural îşi pot testa cunoştinţele în cadrul Olimpiadei „Universul cunoaşterii prin lectură”. Inspectorul de specialitate Silvia Chelariu încurajează elevii să participe la concursuri deoarece acestea le stimulează origina