Ansamblul Trio Contraste a concertat luni seara la Ateneu Muzică clasică cu jazz şi folk, presărat cu elemente de blues, vals, rondo şi chiar ritm oriental şi influenţe caraibiene, iar la final o giamparale, iată „reţeta” cu care a încălzit publicul focşănean cel mai cunoscut ansamblu cameral din ţară
O seară dedicată în special jazz-ului simfonic, oferită de ansamblul cameral Trio Contraste, i-a adunat pe iubitorii de muzică modernă luni la Ateneul Popular. Un repertoriu variat a căutat să pună în valoare muzica anilor recenţi păstrand în acelaşi timp şi amprenta filonului originar al muzicii clasice. Prima piesă interpretată a fost suita operei folk, Porgy and Bess, operă compusă de George Gershwin în colaborare cu textierul său preferat... nimeni altul decat fratele său, Ira Gershwin. Specific lui Gerswin, suita orchestrală este un amestec de muzică clasică cu jazz şi folk american, reţetă ce l-a transformat pe genialul compozitor american într-un deschizător al muzicii noi, caracteristice perioadei contemporane. Mare reper al lumii jazz-ului Dave Brubeck a fost şi el prezent cu trei piese, în fapt o incursiune quality în universul jazz-ului, presărat cu elemente de blues, vals, rondo şi chiar ritm oriental. Spaţii melodice aparent ireconciliabile legate de un jazz unificator şi dominant. Compozitorul american, elev al lui George Enescu printre alţii, Leroy Anderson a fost unul dintre cei mai de seamă reprezentanţi ai Light orchestral music. Melodii de succes ale acestuia s-au bucurat de o caldă primire din partea publicului. Tonice, ele amintesc mai ales de suavitatea copilăriei.
Acompaniament cu ... polizor şi dactilograf
În ”Balet cu şmirglu” de exemplu, percuţionistul Doru Roman a fost asistat de cel mai tanăr spectator din sală, focşăneanul Gabriel, de 5 ani, căruia i-a prevestit o carieră de succes ca viitor muzician. O altă binecu