Podul Calafat-Vidin are aproximativ 20 de probleme serioase, relevă o inspecţie a Ministerului bulgar al Transporturilor. Principala problemă este aceea că în contractul cu FCC, compania care a construit podul, nu există nici o clauză cu privire la repararea defectelor apărute după finalizare. Trebuie menţionat că aceste constatări vin la doar patru luni de la inaugurarea obiectivului de investiţii, pe care teoretic vor circula peste 415.000 de vehicule în primul an.
„Nu înţeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, pe podul Calafat-Vidin, când de fapt sunt numeroase gropi şi alte probleme”, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov, citat de Mediafax.
Podul a fost asfaltat în urmă cu patru luni, dar presa a relatat că există deja o groapă mare pe sensul dinspre România spre Bulgaria. Verificările tehnice realizate de specialiştii bulgari au evidenţiat, totodată, probleme cu scurgerea apei, care ajunge să se infiltreze în asfalt. „Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacţie, partea română a podului este într-o stare mai proastă”, a adăugat Papazov. În plus, pe pod există şi probleme cu iluminatul şi chiar cu semafoarele pentru controlul traficului. Ministrul bulgar al Transporturilor a declarat că în contract nu există nici o clauză prin care compania care a construit podul, FCC (Spania), să fie obligată să repare eventualele probleme apărute.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficien