O nouă soluţie de plată prin cont bancar ar putea deveni principalul competitor din ţara noastră al companiilor de carduri, precum Visa, Maestro şi MasterCard. Garanti Bank a lansat ieri, în parteneriat cu firma suedeză Seamless, specializată în furnizarea de soluţii de plată cu telefonul mobil, portofelul electronic SEQR. Această soluţie digitală funcţionează asemeni unui card, având la bază un cod PIN, care securizează contul clienţilor băncii şi care le permite acestora să efectueze plăţi prin telefoanele de tip smartphone.
Viitorul plăţilor prin telefon este viitorul tranzacţiilor prin bănci, potrivit lui Bogdan Săcuiu, Chief Sales Officer al Seamless. Domnia sa a precizat că, potrivit unor statistici, în motorul de căutare Google, utilizatorii de internet s-au arătat mai puţin interesaţi de plata prin carduri, începând cu mijlocul anului 2010, când criza financiară era în plină des¬f㬺urare, şi din ce în ce mai preocupaţi de alte modele de plată, cum ar fi prin smartphone.
Această soluţie nu ar contribui la creşterea vânzărilor comercianţilor care acceptă plata prin această metodă, însă aceştia ar adopta-o chiar şi aşa, pentru că va juca un rol important în îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii, a mai subliniat reprezentantul Seamless.
Până la finele anului, Garanti Bank îşi doreşte să aibă 5.000 de clienţi care folosesc SEQR, potrivit lui Fatih Arpas - ADC&IT Director Garanti Bank. "Viitorul băncilor nu stă în densitatea reţelelor de agenţii, ci în măsura în care vor putea să întâlnească nevoile clienţilor, folosind cele mai eficiente resurse şi cele mai mici costuri", a subliniat domnia sa.
Reprezentanţii băncii au mai precizat că aplicaţia este cea mai sigură soluţie de plată de pe piaţa autohtonă, deoarece tranzacţiile sunt criptate şi nicio informaţie confidenţială nu rămâne în telefon şi nici nu ajunge la comercianţi. Nu există com