Toamna Orădeană a stârnit mereu multe patimi. Cu atât mai mult ediţia din acest an, care, după desfiinţarea Casei de Cultură a Municipiului, a fost organizată de Primărie.
În premieră pentru ultimii ani, festivalul s-a întins pe parcursul a patru weekenduri. Deşi contestate de unii, evenimentele - majoritatea destinate publicului larg, care nu dă bir cu fugiţii când vede mititei şi aude muzică populară - au adunat mai mulţi spectatori ca niciodată.
Ediţia test
Parcă mai abitir ca în alţi ani, Toamna Orădeană 2013 a stârnit puhoi de comentarii. Organizarea manifestărilor a revenit noii Direcţii de Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente, condusă de Mircea Oaie, iar primele decizii au vizat extinderea manifestărilor pe parcursul a patru weekenduri şi includerea în program a Festivalului Internaţional de Teatru.
Măsura din urmă a fost considerată un artificiu, întrucât FITO era oricum organizat de Teatrul Regina Maria şi, ca atare, nu putea fi prezentat ca un plus pe lista evenimentelor TO. Una peste alta, festivalul a primit de la bugetul local 120.000 lei, dar şi-a meritat banii măcar pentru faptul că a găzduit zeci de spectacole care s-au jucat cu casa închisă.
Înghesuială la folclor
Primul weekend al Toamnei Orădene 2013 s-a desfăşurat între 20 şi 22 septembrie în Piaţa Ferdinand, locaţie aleasă nefericit, nu prin poziţia propriu-zisă, ci pentru că zona centrală a fost invadată de tarabagii cu mititei şi vin fiert, dar şi cu nimicuri chicioase. De altfel, nici artiştii invitaţi n-au spart gura târgului, "primadonele" fiind în mare măsură interpreţi locali, plus cântăreţi mai de mâna a doua precum Ştefan Stan şi Celia.
Că a fost un start slab s-a văzut atât în numărul redus al participanţilor, cât şi în atitudinea lor, oamenii preferând mai degrabă să stea la mese. Primul weekend a bifat şi cea dintâi bâ