"Cu toţii am subscris la această idee, şi îi vom scrie domnului ministru Dan Şova, pentru ai cere, sub semnătură, ca porţiunea Borş-Gilău să fie introdusă pentru finanţare cu prioritate în perioada următoare, în vederea finalizării", a declarat preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, într-o conferinţă de presă desfăşurată marţi la Oradea împreună cu omologii săi din judeţele Satu Mare - Adrian Ştef, Maramureş - Zamfir Ciceu şi Sălaj - Tiberiu Marc. "Am discutat telefonic cu domnul Uioreanu (n.r. - preşedintele CJ Cluj, Horia Uioreanu) şi avem şi acceptul domniei sale", a mai spus Cornel Popa.
"Acest subiect este ca un copil pe care nu avem voie să-l lăsăm la orfelinat", a afirmat preşedintele CJ Bihor, adăugând că "oricât ar vrea Europa să ne demonstreze că nu există decât un culoare european prioritar în România din punctul de vedere al infrastructurii de transport, noi credem că dezvoltarea Transilvaniei nu are cum să se întâmple fără o cale de comunicare cum este Autostrada Transilvania".
"Şi pentru noi este importantă Autostrada Transilvania, deoarece ne-am putea lega de ea prin sectorul Tăşnad-Marghita, care acum va fi modernizat, şi vom avea astfel o cale rapidă spre Europa", a spus preşedintele CJ Satu Mare, Adrian Ştef.
La rându-i, şeful CJ Maramureş a afirmat că are "un punct de vedere care concordă cu acesta" şi că în condiţiile în care guvernul Tăriceanu a promovat proiectul unui drum expres între Baia Mare şi intrarea în Ungaria prin Vajog, dar cele următoare l-au abandonat, "Autostrada Transilvania a rămas cea mai bună soluţie pentru judeţul Maramureş".
"De ani buni, lucrările deja efectuate pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău se degradează, în timp ce Transilvania rămâne cu dezvoltarea economică în urmă din cauza abandonării lor", a mai spus preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
Acesta a afirmat că scrisoarea preşedinţilor de Con