“România este un hub pentru industria externalizării serviciilor pentru afaceri (Business Process Outsourcing - BPO) datorită poziţiei geografice, costului atractiv al resurselor, dar şi al calităţii lor - abilităţi analitice şi de contabilitate, dar şi cunoştinţe de limbi străine” , spune Keshav Murughesh, CEO al furnizorului mondial de servicii de externalizare WNS Global Services.
Aflat în România pentru prima dată la o întâlnire a Asociaţiei Liderilor în Domeniul Serviciilor pentru Afaceri, Murugesh aflase de câteva dintre invenţiile românilor, insulina şi motorul cu reacţie -de sculpturile lui Brâncuşi şi muzica lui Enescu, dar mai ales de potenţialul de dezvoltare al industriei de outsourcing în care activează WNS. Prezentă pe piaţa autohtonă din 2008, compania oferă servicii de externalizare pentru partea financiară şi de contabilitate. Printre clienţii WNS se numără una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, dar şi una din corporaţiile de electronice de top, pentru care gestiunea întregii operaţiuni de trezorerie se face în România. Pentru clienţii WNS din toată lumea lucrează circa 400 de angajaţi români, cu abilităţi dezvoltate de finanţe, analize şi alte segmente precum zonele de tehnologie înaltă.
Salariul mediu al unui angajat de pe o poziţie de entry-level din industria serviciilor de externalizare ajunge la 8.000 de dolari pe an (666 de dolari pe lună) în România, potrivit lui Murugesh. În India nivelul este de 4.000 de dolari pe an (333 de dolari/lună), iar în Germania, salariul pentru un post similar este de patru-cinci ori mai mare decât cel de pe piaţa autohtonă.
„La nivel global, industria externalizării serviciilor pentru afaceri(business process outsourcing) – BPO – devine o afacere de la un capăt la altul (end to end), spre deosebire de vechiul model, în care diferiţi furnizori ofereau servicii clie