Intr-o lume in care Internetul si retele sociale sunt folosite in mod constant de catre clienti, doar 5% din managementul de top din industria asigurarilor, la nivel mondial, utilizeaza Twitter sau Facebook, se arata intr-un studiu recent.
In doar doua decade, tehnologia digitala a transformat lumea. Sunt aproape la fel de multi clienti ai serviciilor mobile ca locuitori ai planetei: 6,8 miliarde versus populatia globala de 7,1 miliade. Iar 40% din populatie este online.
Mai mult de atat, utilizatorii adopta rapid noile tehnologii: daca Google a atins in 6 ani 50 milioane de utilizatori, retelei sociale Google+ i-au trebuit doar 88 de zile pentru a atinge aceasta valoare. Pe masura ce consumatorii fac trecerea de la calculatoare la telefoane inteligente (smartphones) si tablete, ei se pot documenta, pot compara preturi si pot cumpara orice, oriunde. Accesul rapid la serviciile si produsele Apple, Google si Amazon este tipul de acces pe care consumatorii acum se asteapta sa il primeasca de la orice companie.
Zona digitala este o noua forta a pietei care antreneaza modificari masive in asteptarile consumatorilor. Aceasta necesita un set diferit de abilitati, o cultura diferita si alte instrumente de masurare. Industrii ca telecomunicatii, produse de larg consum, media si divertisment deja exploateaza zona digitala pentru a atrage si a pastra clientii noi. Este timpul ca asiguratorii sa evolueze si sa raspunda acestor provocari, pentru ca nimeni nu isi permite sa ramana in zona marginala a fenomenului digital, potrivit EY.
In lumina acestui imperativ, EY a realizat studiul „Insurance in a digital world: The time is now”, bazat pe raspunsurile a 100 de jucatori din industrie, pentru a intelege cum agenda digitala poate modela sectorul asigurarilor si in ce masura companiile de asigurari inteleg si exploateaza oportunitatile