Foştii salariaţi au fost trimişi în şomaj dar nu îşi pot primi drepturile din cauza faptului că actele lor, din dosarele de personal, nu au fost completate. Birocraţia face ca toate aceste acte să fie completate doar la sediul din Bucureşti, deoarece oficiile judeţene ale Poştei Române nu au personalitate juridică.
Birocraţia din cadrul Companiei Naţională Poşta Română a făcut ca cei 3.650 de angajaţi care au fost disponibilizaţi să nu poată primi ajutorul de şomaj şi veniturile în completare deoarece dosarele lor au fost completate greşit sau nu au fost completate deloc. "Lipsesc anexele 2 şi 26 din dosarele de disponibilizat", susţin oficiali din cadrul Prefecturii Cluj.
La Cluj, poştaşii care au fost daţi afară s-au trezit că funcţionarii de la ghişeele Agenţiei de Ocupare şi Formare a Fortei de Muncă, nu le primesc dosarele pentru primirea drepturilor salariale deoarece acestea au fost completate greşit sau lipsesc acte importante pe baza cărora nu se poate fixa cuantumul venitului în completare. "Niciunul dintre ei nu are completat formularul prevăzut de anexa 2 din cadrul OG 36, care impune completarea ultimelor trei salarii nete pentru stabilirea cuantumului venitului în completare. Pe lângă ajutorul de şomaj, aceste persoane disponibilizate primesc şi un ajutor financiar în completare. Dar dacă formularele nu sunt completate cum putem ştii noi care au fost salariile acestor persoane şi cât va fi acest venit în completare", spune un angajat de la AJOFM Cluj.
Scandalul s-a extins rapid în toată ţara iar dosarele foştilor angajaţi ai Poştei Române preluate de agenţiile judeţene de şomaj au fost "trase pe dreapta" până când documentele vor fi completate în mod corect.
Doar la Bucureşti se completează aceste documente
În scandalul de la Cluj s-a implicat şi prefectul judeţului, Gheorghe Vuşcan care a recunoscu