Bomboana de pe coliva traficului rutier spre sudul judeţului
Utilajul cu care se va face transportul greu peste Canalul Dunăre Marea Neagră ajunge peste două săptămâni, atunci când va aduce şi cimentul special folosit la construcţia noului pod
Prefectul judeţului Constanţa, Eugen Bola, a organizat, ieri, o altă întâlnire cu reprezentanţii instituţiilor şi firmelor implicate în executarea lucrărilor de construcţie a podului nou din Portul Constanţa, cel situat în dreptul Porţii 9. Despre întârzierile ivite pe parcursul lucrării nu se prea vorbeşte, doar premierul Victor Ponta anunţând, în cadrul ultimei vizite efectuate la Constanţa, că podul ar fi trebuit finalizat de mai mult timp, aşa încât cel de la Agigea să fie închis definitiv pentru reparaţii. Ieri, prefectul, dar şi constructorul au spus că nu se pune problema unor întârzieri. Cu toate acestea, transportul unui ciment special va pune în dificultate continuarea lucrărilor, pentru că traficul pe podul de la Agigea este restricţionat pentru vehicule mai mari de 3,5 tone, iar utilajul cu care este transportat are 4 tone, deci trebuie să facă un ocol de 70 km pentru a ajunge la destinaţie. Cercul vicios este închis de timpul prea mare de transport a cimentului de la fabrică la pod, fapt care ar putea conduce la deteriorarea materialului de construcţie.
În aceste condiţii, prefectul a declarat, la finalul discuţiilor, că cimentul va ajunge la pod în data de 7 noiembrie, atunci când în Portul Constanţa va ajunge gabara care urmează să fie folosită pentru transportul de mare tonaj de peste canal. „M-am întâlnit cu factorii responsabili în construcţia podului nou din Portul Constanţa. Avem o problemă, în sensul în care, din 7 noiembrie, va fi turnat un beton special, cu nişte caracteristici speciale şi care nu poate rămâne în cifă mai mult de 4 ore. Transportul este unul de mare tonaj şi nu putem r