Începând de marţi, românii se pot bucura că au acces, în premieră, la cea mai revoluţionară soluţie de plată, prin intermediul unui telefon mobil inteligent, serviciul SEQR fiind oferit de Garanti în parteneriat exclusiv cu Seamless.
Practic, chiar dacă românii sunt printre codaşii Europei în ceea ce priveşte tranzacţiile cu cardul la comercianţi, acum ei au acces la cea mai modernă, sigură şi convenabilă soluţie de plată, cu ajutorul unui telefon mobil.
Lansarea serviciului de plată al viitorului, de către Seamless şi Garanti Bank, este justificată de previziunile de creştere spectaculoasă a numărului de utilizatori de smartphone-uri, precum şi a expansiunii accelerate a pieţei de plăţi mobile.
Astfel, dacă la finalului anului 2012 erau 1 miliard de utilizatori de smartphone, se estimează ca doar până în 2015 numărul acestora se va dubla, la 2 miliarde, ceea ce înseamnă o creştere cu 26% anual.
Totodată, valoarea pieţei de plăţi mobile este de aşteptat să crească într-un ritm absolut exploziv între 2012-2017, cu 35% anual, până la 721 miliarde dolari, potrivit analistului Gartner.
Cum funcţionează plăţile viitorului
Pentru a putea accesa cea mai revoluţionară soluţie de plată, trebuie îndeplinite câteva condiţii – să ai un smartphone cu conexiune la internet, să ai un cont curent la Garanti şi să descarci aplicaţia SEQR de pe Google Play (pentru telefoanele cu Android) sau din Apple Store (pentru iPhone-uri).
Apoi, o dată descărcată aplicaţia şi completată identitatea utilizatorului, clientul poate cumpăra prin noul serviciu de la unul din magazinele înrolate prin trei paşi – 1. Scanare cod SEQR al casei de marcat a comerciantrului; 2. Confirmarea sumei de plată detaliată pe produse; 3. Introducerea PIN-ului pentru acceptarea tranzacţiei.
Avantajele serviciului SEQR
În primul rând, serviciul este gratuit pentru