În primăvara lui 2011 şi în plină criză, Raluca Buzoianu, avocat, şi Marian Predel, om de afaceri din industria imobiliară, au decis să deschidă în românia prima filială locală a unui brand francez de decoraţiuni interioare.
Mulţi le-au spus că sunt nebuni, pentru că au investit în jur 100.000 de euro într-un business care, aparent, nu avea public în România. Totuşi, magazinul Comptoir de Famille există şi astăzi, într-un spaţiu de 70 de metri pătraţi închiriat pe Bulevardul Dorobanţi din Capitală şi, chiar dacă nu face încă profit, cei doi antreprenori nu mai aduc bani de acasă şi au reuşit să îşi recupereze investiţia. „Am zis că nu putem fi singurii oameni care apreciază astfel de obiecte şi care ştiu magazinul din străinătate şi am zis să încercăm, mai ales că de multe ori ajungeam să stăm în aeroporturi când veneam din călătorii şi să ne convingem unul pe altul să mai renunţăm la produsele din bagaje. Noi am crezut că există totuşi o nişă pentru un astfel de business şi ni s-a şi confirmat. Chiar dacă anul acesta a fost cel mai greu, pentru că traficul a scăzut faţă de anul trecut, valoarea bonului mediu a rămas la fel", spune Raluca Buzoianu.
Brandul Comptoir de Famille aparţine din 1992 companiei franceze Prim’Style, înfiinţată de fraţii Isabelle şi Philippe Mauran în 1980 într-o casă şi un garaj din sud-estul Franţei. Deşi magazinele companiei sunt deschise în 15 ţări din întreaga lume, profilul antreprenorului care ia franciză a rămas aproape neschimbat în cei peste 30 de ani de când există compania-mamă - cei mai mulţi dintre francizori sunt cupluri, soţ şi soţie sau fraţi.
De la statutul de colecţionari sau „oameni îndrăgostiţi de frumos„, cum le place celor doi antreprenori români să spună, până la cel de francizori nu au trecut mai mult de trei luni. Procesul a fost simplu: au contactat compania, le-au spus care este i