La nivel mondial, doar 5% din managementul de top din industria asigurărilor utilizează Twitter, Facebook sau altă platformă digitală, iar 79% dintre jucătorii din industria de asigurări spun că încă învaţă despre online şi nu şi-au dezvoltat un ghid digital, se arată într-un studiu al EY - "Insurance in a digital world: The time is now". "Un număr frapant de asiguratori nu au un business case actualizat pentru zona digitală. Aproape jumătate (47%) spun că nu au o strategie digitală coerentă. Totuşi, 57% spun că în următorii trei ani intenţionează să-şi definească o motivaţie pentru zona de digital, actualizată în mod constant, care să integreze bugete şi estimări detaliate, incluzând şi planificare HR şi financiară. Cei mai mulţi respondenţi au declarat că implicarea în digital este susţinută de managementul de top. Totuşi, o treime din cei care au răspuns consideră că sprijinul managementului nu este întotdeauna dublat de acţiuni, bugete şi resurse. În mod curent, numai 5% din executivii din C-suite (CEO, CFO, COO etc) oferă un exemplu pozitiv personal, utilizând platformele digitale (blog-uri, Twitter, Facebook etc). Totuşi, aproape o treime consideră că vor începe să utilizeze aceste platforme în următorii trei ani", potrivit studiului.
"Rămâne de văzut dacă asiguratorii vor reuşi să realizeze schimbările ambiţioase pe care şi le-au propus în următorii trei ani. Atingerea acestor scopuri cere un efort semnificativ şi rapid pentru a închide ecartul existent. Clienţii cer modificări considerabile în modul în care asiguratorii livrează produsul, iar câştigătorii acestei curse vor fi acei jucători care îşi vor respecta planurile din domeniul digital în următorii ani", a declarat Elena Badea, director de marketing, EY România.
Studiul EY, bazat pe răspunsurile a 100 de jucători din industrie, a sondat modul în care agenda digitală poate modela sectorul