Ministerul Transporturilor va relua privatizarea societăţii feroviare după ce calendarul procedurilor de vânzare va fi negociat cu delegaţia Fondului, prezentă la Bucureşti.
După ce autorităţile de la Bucureşti au dat semnale mai mult sau mai puţin clare că nu vor să vândă CFR Marfă, încurcând la maximum termenii privatizării, procedurile vor fi reluate cu asistenţă directă din partea oficialilor Fondului Monetar Internaţional (FMI).
Delegaţia, prezentă în aceste zile la Bucureşti, va purta negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor pe marginea acestui proces, iar la şedinţa de Guvern de vineri, 25 octombrie, va fi prezentat calendarul procedurilor de privatizare.
„CFR Marfă, după cum bine ştiţi, îşi continuă procedura de privatizare. Zilele acestea avem întâlniri cu partenerii de la FMI şi CE şi vom discuta calendarul (...) Săptămâna aceasta, începând de mâine, ne vom întâlni şi vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel încât la sfârşitul săptămânii, în şedinţa de Guvern, să pot prezenta calendarul în principiu agreat“, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, ieri, la o conferinţă pe tema infrastructurii, organizată de Ambasada Marii Britanii.
Secretarul de stat Cristian Ghibu nu va conduce şi următoarea procedură de privatizare a CFR Marfă, a mai spus Mănescu, răspunzând unei întrebări.
Gruia Stoica primeşte toţi banii înapoi
Contul escrow de 20 de milioane de euro al Grup Feroviar Român (GFR, care câştigase licitaţia de vânzare, dar n-a reuşit să preia efectiv CFR Marfă) a fost deblocat. Companiei private, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, urmează să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă, a mai declarat ministrul Transporturilor.
Mănescu a precizat că GFR va primi înapoi garanţia de 10 milioane de euro „aşa cum au