Japonezii sunt atât de apatici cand vine vorba despre relatiile romantice, incat mass-media din această țară a inventat un termen special - "sindromul celibatarului", scrie bloggerul The Washington Post, Max Fisher. Acest lucru nu are lagatura doar cu specificul cultural al Japoniei ci, de asemenea, si cu economia mondială. Economia japoneza - a treia cea mai mare din lume - este parte vitală în comerțului mondial și joacă un rol important în prosperitatea economică a tuturor celorlalte state, subliniaza autorul.
Principala sursă a problemelor economiei japoneze este de natura demografica: japonezii nu nasc copii suficienți pentru a susține o economie sănătoasă. "Unul dintre principalele motive pentru care japonezii au mai puțini copii este lipsa de dorinta pentru intalniri cu sexul opus si căsătorii, în parte si din cauza ca mai putin interesati de sex" - scrie bloggerul.
Max Fisher citează următoarele statistici nipone: "45% dintre femei si 25% dintre barbati cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani nu sunt interesati de sex sau le este scârbă de sex", " Mai mult de jumătate dintre japonezi sunt singuri; ... mai mult de o treime din populația țării de varsta fertila nu a facut niciodata dragoste: 39% dintre femei si 36% dintre barbati cu varsta intre 18 si 34 de ani ".
Incepand cu anul 2006 femeile japoneze se plâng de barbatii "ierbivori", denumiti astfel din cauza lipsei de interes pentru sexul opus. În Japonia există o industrie întreagă care ii ajută pe oameni să depaseasca singurătatea prin simularea relațiilor prin jocuri video, mai noteaza bloggerul.
Potrivit lui Max Fischer, Japonia este o tara neobișnuita din cauza ca are o economie de tip european, dar atitudini sociale ca in Asia de Sud. Femeile care raman gravide sau sunt proaspat căsătorite sunt supuse practic unei presiuni sociale care le obliga sa renunțe la job.
F