Mai marii Bisericii Ortodoxe Române susţin că unele agenţii de turism se folosesc de numele Domnului şi organizează vizite la locurile sfinte, sub egida patriarhiei, oferindu-le credincioşilor servicii de proastă calitate.
În replică, agenţiile de turism se apără şi spun că biserica vrea să pună monopol pe piaţa liberă, titreză stirileprotv.ro.
Biserica ortodoxă susţine că zeci de credincioşi s-au întors nemultumiţi din pelerinajele organizate în Israel, Grecia sau chiar în ţară, de agenţii care au pretins că au binecuvântarea Patriarhiei, dar care nu le-au oferit condiţiile promise.
În replică, agenţiile de turism susţin că biserica greşeşte, dând vina asupra tuturor agenţiilor.
„În cazul în care colegii de la Patriarhie au informaţii cum că astfel de pachete turistice sunt organizate în România, ar trebui sa ştim şi noi şi să acţionăm împreună. A trebuit să intervenim şi să arătăm publicului că agenţiile de turism membre Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România îşi desfăşoară activitatea corect", a spus Nora Morariu, de la ANAT.
„Probabil conducerea ANAT se simte deranjată de faptul că Patriarhia Română organizează astfel de pelerinaje, chiar la unele firme de prestigiu se constată anumite ilegalităţi. Se colectează bani, dar nu se mai eliberează factură sau chitanţă fiscală", a spus, pentru stirileprotv.ro, părintele Constantin Stoica, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.
Agenţiile de turism se plâng de influenţa pe care o au preoţii asupra celor care vor să ajungă la locurile sfinte. Într-un comunicat, Patriarhia le recomandă pelerinilor să apeleze la birourile înfiinţate de biserica ortodoxă, pentru că acestea ar urmări, în primul rând, folosul duhovnicesc, mai relatează stirileprotv.ro.
Potrivit Ministerului de Finanţe, agenţia de turism a Patriarhiei Române a înregistrat, anul trecut, un profit de 12