În judetul Vaslui domneste o pace absolutã între clienti si bãncile comerciale. Desi creditele restante în lei si valutã totalizeazã peste 170 milioane de lei, niciun vasluian nu a depus vreo reclamatie la Protectia Consumatorilor. Nici dupã 1 octombrie, de când clientii pot denunta în instantã clauzele abuzive din contractele de prestãri servicii, inclusiv credite bancare, nu s-a înregistrat niciun dosar.
Vasluienii care au apelat la credite bancare sunt în relatii excelente cu filialele institutiilor financiare din judet. Astfel se explicã faptul cã, pânã la aceastã datã, la Comisaritaul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Vaslui nu a fost depusã nicio reclamatie împotriva bãncilor comerciale. Mai mult, nici dupã 1 octombrie, de când clientii pot denunta în instantã clauzele abuzive din contractele de prestã ri servicii, inclusiv credite bancare, la Protect ia Consumatorilor nu a fost înregistrat niciun dosar. În cazul în care clientii vor cîstigã procesele colective, institutiile bancare vor fi obligate sã modifice acele clauze considerate abuzive în toate contractele, nu numai ale persoanelor care au mers în fata magistratilor. În plus, existã posibilitatea ca, în urma deciziilor instantelor, clientii sã cearã retroactiv despã- gubiri pentru sumele plãtite în baza acelor prevederi. Constantin Vasilache, comisarul sef adjunct al CJPC Vaslui, a precizat cã vasluienii care au probleme în relatiile cu bãncile comerciale pot sã mergã la institutia pe care o conduce pentru a depune plângeri. „Noi, aici, la Vaslui, avem comisari care sã verifice dosarele depuse de petenti. Dacã documentatiile au toate actele necesare, acestea sunt trimise la Bucuresti. Autoritatea Nationalã pentru Protect ia Consumatorilor poate sã denunte în instantã clauzele abuzive, toatã procedura de judecatã urmând sã se desfãsoare de la Bucuresti“, a precizat Vasilache.