Un sucevean care s-a adresat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Suceava, reclamând dobânzile prea mari calculate de Banca Comercială Română pentru un credit de 200.000 de euro, a obţinut reducerea dobânzi. Suceveanul a contractat creditul în luna noiembrie 2007.
Potrivit comisarului-şef adjunct al CJPC Suceava, Vasile Latiş, „suceveanul a depus două sesizări la CJPC, una în 2010 şi alta în 2012, în ambele cazuri reclamând modul de calcul al dobânzii”.
Prima sesizare a fost depusă de clientul băncii în luna octombrie 2010, când CJPC a admis reclamaţia clientului. Banca a contestat în instanţă procesul-verbal întocmit de instituţie, însă decizia CJPC a fost confirmată şi de instanţă prin decizia definitivă a Tribunalului Suceava din noiembrie 2011.
Cu alte cuvinte, BCR a fost obligată să recalculeze dobânda clientului, însă aceasta nu a pus în aplicare decizia instanţei. De menţionat că în 2010 a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă 18/2010 care prevede interzicerea sau eliminarea unor comisioane de către instituţiile de creditare.
A doua sesizare, cu noroc
A doua sesizare a fost făcută în februarie 2012, reclamaţia fiind verificată de un comisar al CJPC Suceava, care a constatat că este întemeiată şi a dispus sancţionarea unităţii bancare cu 5.000 de lei şi recalcularea dobânzilor conform EURIBOR la şase luni plus 1,5 puncte procentuale.
„Banca a contestat din nou în instanţă procesul-verbal, iar instanţa a dat dreptate consumatorului, validând procesul-verbal întocmit de comisarul CJPC Suceava prin care s-a stabilit că dobânda trebuie calculată în funcţie de EURIBOR”, a explicat Vasile Latiş.
După rămânerea definitivă a deciziei instanţei, CJPC Suceava a somat banca să plătească amenda de 5.000 de lei până la data de 16 octombrie 2013, iar până la 21 octombrie să modifice actul adiţional şi