"Cartita" Varvara, echipamentul de sapat tuneluri - Tunnel Boring Machine (TBM) lucreaza deja pe traseul metroului din Drumul Taberei de aproape o luna si a inceput "sa prinda" viteza. Marti, "Varvara" a reusit chiar sa stabileasca un record in ceea ce priveste avansul: circa 26 de metri intr-o zi. Pe masura ce primul tunel avanseaza spre prima statie de pe traseu, cel de-al doilea TBM, cartita boteza de autoritati "Filofteia", se pregateste sa inceapa forajul.
245 de metri de tunel. Avans record: 17 inele pe zi
"In momentul acesta lucrarile merg bine. S-a inaintat 245 de metri. Ieri s-a atins recordul de 27 de metri, adica 17 inele, pe zi [n.r. un inel are o lungime de 1,5 m. 17 inele inseamna o lungime de 25,5 metri]. Media se situeaza undeva la 20 de metri pe zi", a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Ministrul, in vizita pe santier, a explicat si de ce a fost oprit TBM-ul cateva zile.
"La fiecare doua saptamani este nevoie de aceste 3-4 zile pentru ajustari si revizie si pentru a se monta componentele suplimentare necesare atunci cand se inainteaza, cele care descarca pamantul, cele care acopera toate cablurile. Nu este o oprire datorata unor defectiuni sau probleme", a explicat Manescu.
Potrivit ministrului, daca lucrurile merg in continuare conform graficului, al doilea TBM va incepe forajul pe 20 noiembrie, in timp ce cartita "Varvara", ce si-a inceput forajul in urma cu o luna, este asteptata sa ajunga la prima statie, statia Orizont, "in 18-19 noiembrie".
"Pe masura ce se inainteaza, la suprafata se va inchide si usor-usor se va reda si traficul in zona", a precizat ministrul.
In ceea ce priveste situatia banilor decontati, directorul general al Metrorex, Aurel Radu a precizat ca pana in prezent s-au decontat circa 87 de milioane de euro si a vorbit si d