Potrivit documentelor oficiale, gara din oraşul Slobozia avea să fie construită undeva aproape de mijolcul secolului XIX. Ea a fost grav avariată în timpul luptelor din Primul Război Mondial, însă nici în prezent starea sa nu este una îmbucurătoare. Introdusă într-un program de modernizare şi reabilitare, gara din Slobozia s-a transformat în moloz.
Puţin după finalizarea Primulu Război Mondial, la Slobozia ajunge o depeşă semnată de Ministerul de Interne potrivit căreia ttrebuiau inventariate toate stricăciunile provocate în timpul deflagraţiei mondiale.
Printre cele mai afectate obiective locale s-a aflat şi Gara Slobozia. Aceasta a fost pur şi simplu rasă de pe faţa pământului de avioanele inamice germane. Bombardierele nemţeşti au distrus în totalitate sediul gării, peronul, dar şi liniile de acces ale trenurilor.
Dezastrul din prezent
Proiectul de reabilitare a Gării CFR din Slobozia a intrat la apă. Investiţia în modernizare a imobilului are întârzieri de peste şase luni. Toate acestea în condiţiile în care primele milioane de euro provenite din fonduri europene au fost deja cheltuite.
Lucrările de reabilitare a Gării Slobozia au început în luna iulie a anului 2011 şi ar fi trebuit să fie finalizate anul acesta în luna mai. N-a fost să fie, iar şantierul este în continuare deschis. Şi va rămâne şi în următoarele şase luni, pentru că lucrările vor continua. De ce? Este destul de simplu. Firma care a asigurat lucrările ARCADA COMPANY a încurcat planurile de proiectare a peronului.
Altfel spus, a aşezat liniile în aşa fel încât, trenurile în loc să intre în gară ajung în depoul Autogării Slobozia. Mai mult, eroare de proiectare a făcut ca muncitorii firmelor care lucrau efectiv la amenajarea peronului să strice tot ceea ce au realizat în ultimele luni.
„A fost o problemă de proiectare. Pe scurt, ceea ce vedeţi dumneavoastră