Un proiect de ordin al Ministerului Agriculturii reglementează reţeta magiunului de prune şi a gemurilor. Doar produsele care respectă normele impuse prin actul normativ vor putea fi comercializate sub titulatura de magiun sau gem.
Conflictul dintre retailerul german Lidl şi compania Sonimpex, producătorul celebrului brand "Magiun de Topoloveni" a ajuns la final. După mai bine de un an de când cele două companii au apelat la instanţă, Ministerul Agriculturii a lansat spre dezbatere un proiect de ordin care reglementează normele cu privire la natura, conţinutul, fabricarea şi etichetarea gemurilor, jeleurilor, marmeladelor de fructe, a piureului de castane îndulcit şi a magiunului de prune. Dacă actul normativ va intra în vigoare, nici un produs care nu va respecta aceste norme nu va mai putea fi comercializat sub aceste denumiri. "Proiectul a fost realizat la iniţiativa noastră. Astăzi (marţi n.red) s-au terminat şi cele cinci zile de opoziţie. Patronatul Romconserv a fost de acord", a declarat pentru ECONOMICA.NETBibiana Stanciulov, directorul general şi proprietara Sonimpex, care a reuşit în vara acestui an, după 100 de ani, să standardizeze reţeta magiunului de prune.
Vom şti ce mâncăm
Stanciulov susţine că legiferarea unor norme de producere şi comercializare a magiunului de prune şi a gemurilor va aduce "linişte în piaţă", iar consumatorii vor şti exact ce consumă. "Va exista magiun de prune, care se va produce din prune şi gem de caise care se va produce din caise şi pastă de fructe din E-uri şi conservanţi. Cea mai mare tragedie pentru mine este că, acum, românii văd gemuri şi magiunuri la 7-8 lei şi cumpără, pentru că sunt mai ieftine, iar ei nu sunt informaţi cu privire la ingredientele acestor produse" a explicat managerul Sonimpex care estimează piaţa neagră a magiunului la 4 milioane de