Impactul licitaţiei pentru licenţele de TV digitală terestră asupra pieţei de retransmisie a programelor TV va fi unul nesemnificativ, în condiţiile în care peste 90% din locuinţe au acces la peste 70 de canale TV la un preţ relativ scăzut, au declarat reprezentanţii Orange şi UPC la ZF Digital '13.
"Suntem interesaţi de licitaţia pentru licenţele de televiziune digitală, dar, în opinia mea, operaţionalizarea acestora nu va avea un impact semnificativ asupra pieţei de retransmisie a programelor TV, motivul fiind actuala structură a pieţei, unde peste 90% din locuinţele din România au acces la 70, 80 sau chiar 100 de programe TV de calitate pentru mai puţin 10 euro/lună. Mi-e greu să cred că românii vor renunţa la actuala ofertă pentru a avea acces la 16-20 programe TV, care, probabil, vor fi generaliste, Deci, din această perspectivă, nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei", a afirmat directorul de marketing al UPC România, Robert Redeleanu.
Directorul comercial al Orange România, Julien Ducarroz, a fost de acord cu opinia reprezentantului UPC România şi a spus că operatorul va analiza eventuala participare la licitaţie.
"Dacă ne uităm la câte programe TV au acces românii, la preţul plătit pentru abonamente, la preţul plătit pentru televizoare, atunci nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei. Până la urmă, totul se reduce la preţ şi accesul la serviciile care vor fi disponibile prin intermediul licenţelor de TV digitală terestră presupune achiziţionarea unui echipament suplimentar", a spus Duccaroz.
Cătălin Marinescu, preşedintele autorităţii de reglementare în comunicaţii, ANCOM, a prezentat săptămâna trecută calendarul orientativ al procedurii selecţie pentru cele cinci licenţe de TV digitală terestră (multiplexe), proces care ar putea să se încheie până la 30 aprilie.
"Conform calendarului orientativ pe