Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Timiş a decis să lărgească măsurile antifraudă implementate în cursul lunii iulie la nivelul spitalelor, ca urmare a numărului mare de sesizări venite din partea asiguraţilor şi a controalelor efectuate la furnizorii de servicii medicale.
Astfel, pentru a putea verifica mai uşor dacă decontările au acoperire, CJAS Timiş a obligat spitalele ca pe lângă raportarea serviciilor medicale pe care o depun lunar, sub semnătură proprie, să depună în plus şi o bază informatică cu adresa şi cu numărul de telefon al pacienţilor cărora le-au acordat servicii medicale.
„Această măsură, iniţiată încă din luna iulie pentru spitalele din judeţul Timiş, va fi completată cu obligativitatea furnizorilor de servicii medicale din unităţile spitaliceşti private de a depune la CJAS Timiş odată cu raportarea şi o copie după factura de coplată, tot în vederea verificării realităţii serviciilor medicale prestate”, a declarat pentru Agerpres Mariana Marcu, purtător de cuvânt al CJAS Timiş.
De asemenea, această măsură va fi extinsă şi la celelalte categorii de asistenţă medicală: asistenţa medicală de specialitate, medici de familie etc.
Recent, directorul spitalului privat „Athena” din Timişoara şi asistenta şefă au fost puşi sub acuzare de magistraţi pentru infracţiunea de înşelăciune în formă continuată, respectiv complicitate la aceeaşi infracţiune. Cei doi au creat un prejudiciu de 150.000 de lei prin raportări fictive la CJAS Timiş.