Sursa foto: EVZ.ro
Operatorii UPC și Orange, care recent a intrat pe piața cabliștilor, consideră că trecerea la televiziunea digitală terestră “nu va avea un impact semnificativ asupra pieței asupra pieţei de retransmisie a programelor TV”.
Motivul? Prețul relativ scăzut al actualelor servicii de televiziune, care în momentul de față sunt prezente în peste 90% din gospodării.
Această poziții au fost exprimate, astăzi, în cadrul evenimentului ZF Digital ’13.
“Suntem interesaţi de licitaţia pentru licenţele de televiziune digitală, dar, în opinia mea, operaţionalizarea acestora nu va avea un impact semnificativ asupra pieţei de retransmisie a programelor TV, motivul fiind actuala structură a pieţei, unde peste 90% din locuinţele din România au acces la 70, 80 sau chiar 100 de programe TV de calitate pentru mai puţin 10 euro/lună”, a declarat Robert Redeleanu, directorul de marketing al UPC România.
Acesta a mai spus că nu se așteaptă ca românii vor renunța la serviciile cabliștilor în favoarea televiziunii digitale.
“Mi-e greu să cred că românii vor renunţa la actuala ofertă pentru a avea acces la 16-20 programe TV, care, probabil, vor fi generaliste. Din această perspectivă, nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei”, a spus Redeleanu.
De aceeași opinie a fost și directorul comercial al Orange România, Julien Ducarroz, care a spus că operatorul va analiza, totuși, eventuala participare la licitaţie.
Julien Ducarroz, Chief Commercial Officer, Orange România:
“Dacă ne uităm la câte programe TV au acces românii, la preţul plătit pentru abonamente, la preţul plătit pentru televizoare, atunci nu mă aştept la un impact semnificativ asupra pieţei. Până la urmă, totul se reduce la preţ şi accesul la serviciile care vor fi disponibile prin intermediul licenţelor de TV digitală terestră presupune achiziţionarea unui echi