Scuzele inutile, care nu au legătură cu situaţia în care se află un anumit individ, îl fac pe acesta să pară o persoană de încredere în faţa celorlalţi, se arată într-un studiu realizat de cercetătorii de la Harvard Business School. Într-o serie de experimente s-a demonstrat că subiecţii erau mai dispuşi să împrumute unei persoane străine un telefon, dacă aceasta îşi cerea scuze în legătură cu un eveniment care nu s-a petrecut din vina sa, cum ar fi ploaia torenţială, informează dailymail.co.uk.
Într-unul din experimente, realizat în colaborare cu Universitatea din Pennsylvania, un actor a rugat 65 de persoane, într-o zi ploioasă, să îi împrumute telefonul mobil. Jumătate dintre subiecţi i-au împrumutat telefonul dacă actorul şi-a cerut scuze pentru condiţiile meteorologice, faţă de numai 9% în cazul în care l-a cerut pur şi simplu. În alt experiment, 178 de studenţi au fost informaţi că urmau să joace un joc cu tematică financiară pe calculator, cu un partener aflat în altă încăpere şi li s-a spus că, uneori, calculatorul s-ar putea să le ignore deciziile.
Ori de câte ori se întâmpla acest lucru şi partenerul de joc îşi cerea scuze, studenţii aveau tendinţa să-l considere pe acesta o persoană demnă de încredere şi să aibă o atitudine mai îngăduitoare faţă de el. "Scuzele inutile reprezintă un instrument eficient şi uşor de folosit atunci când vine vorba despre influenţa socială", a declarat Alison Wood Brooks, profesor asistent de administrarea afacerilor şi coordonator al studiului.
Scuzele inutile, care nu au legătură cu situaţia în care se află un anumit individ, îl fac pe acesta să pară o persoană de încredere în faţa celorlalţi, se arată într-un studiu realizat de cercetătorii de la Harvard Business School. Într-o serie de experimente s-a demonstrat că subiecţii erau mai dispuşi să împrumute unei persoane străine un telef