Scris de M. Hoster - Compania de Drumuri a semnat în sfârşit contractele de atribuire a lucrărilor pentru loturile 2 şi 3 din autostrada Lugoj – Deva. Măsura vine la aproape jumătate de an de la desemnarea oficială a câştigătorilor licitaţiei de atribuire a lucrărilor, aceasta având loc încă în luna mai.
Conform tradiţiei, licitaţia şi rezultatele acesteia au fost contestate, ceea ce a dus la amânarea semnării contractelor. Chiar dacă cei de la Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor s-a mişcat atunci extrem de rapid, la jumătatea lui iunie fiind rezolvate cele două cazuri, semnarea documentelor nu a avut loc.
„Referitor la semnarea contractelor estimăm că acestea vor fi semnate în cursul lunii august 2013”, au declarat în iulie reprezentanţii CNADNR, pentru agenţia Mediafax. Minunea nu s-a întâmplat atunci, dar iată că semnarea documentelor a avut loc, în sfârşit, în aceste zile
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, iar lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda).
La Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au fost înregistrate, în luna mai, contestaţii formulate de Spedition UMB şi Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a loturilor 2 şi 3.
CNSC a respins ca nefondate contestaţiile şi a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanţă.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istan