Preşedintele Consiliului Concurenţei Bogdan Chiriţoiu susţine că poziţia autorităţii cu privire la relaţiile dintre furnizori şi retaileri, unde fiecare încearcă să controleze preţurile, este să se bată între ei „ca chiorii“ pentru a scădea preţurile la consumatori.
„Unde am văzut noi probleme în piaţă sunt la practicile, înţelegerile între furnizori şi retaileri, unde unii sau alţii încearcă să controleze preţul. Şi poziţia noastră ortodoxă, care ştiu că creează multe temeri şi semne de întrebare pentru dumneavoastră, este că nu este treaba unui producător să mai ştie la ce preţ este comercializat produsul său odată ce l-a dat unui distribuitor sau unui retailer. E treaba ăluia unde îl vinde şi la cât îl vinde. Şi aici au fost sancţiuni date în trecut. Dumneavoastră vă doriţi să controlaţi mai bine canalele de distribuţie, să vă poziţionaţi produsele. Din punctul de vedere al Consiliului Concurenţei, noi vrem să vă bateţi între dumneavoastră ca chiorii pentru a scădea preţurile la consumatori“, a spus Chiriţoiu, prezent la o conferinţă pe teme FMCG organizată de o revistă de specialitate.
În ceea ce priveşte negocierile dintre furnizori şi retaileri, preşedintele Consiliului Concurenţei spune că este o asimetrie de putere între companiile mari şi cele mici. „Este o frământare care a dus în România la codul de bune practici. Am acceptat acolo ideea că anumite practici să fie interzise, dar din ce am înţeles iniţiatorii codului cred că nu au avut mari rezultate. Cam la asta ne aşteptam şi noi în momentul când a fost legiferat, pentru că ideea să schimbi prin lege rezultatele evoluţiei naturale a pieţei şi acest raport de putere mi se pare naivă“, a arătat Chiriţoiu.
Analiză pe impactul intrării Lidl pe piaţă
Şeful Concurenţei a mai arătat că instituţia pe care o conduce derulează în prezent, din oficiu, o analiză a impactului intră