Problemele provocate de întreruperea alimentării cu energie electrică din cauza căderilor de zăpadă vor fi rezolvate mai uşor la iarnă. Oficialii Guvernului au cerut ca toate primăriile şi prefecturile să aibă o linie telefonică directă cu furnizorul de electricitate, astfel încât eventualele avarii să fie semnalate mult mai repede. Reprezentanţii Prefecturii Gorj spun că ideea este binevenită.
Nu de puţine ori, localităţi întregi din judeţul Gorj rămân cu orele sau cu zilele în beznă din cauza fenomenelor meteo din timpul iernii, iar intervenţia furnizorului de electricitate lasă de dorit. În această iarnă, lucrurile ar putea fi rezolvate mult mai rapid, pentru că autorităţile publice locale şi judeţene vor putea lua legătura în câteva secunde cu specialiştii companiei de electricitate. Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Cătălin Chiper, le-a transmis prefecţilor în videoconferinţa de luni că linia telefonică este necesară întrucât în iernile trecute autorităţile anunţau avariile cu întârziere. „O idee binevenită”
Subprefectul Virgil Drăguşin spune că eventualele probleme vor fi anunţate cu operativitate, iar gorjenii nu vor suferi prea mult la iarnă din cauza lipsei de electricitate. „E o idee binevenită şi ne ajută mult. Până acum, şi noi, şi domnii primari, anunţam avariile pe dispecerat şi se întâmpla să luăm legătura cu funcţionari din alt judeţ, iar până se raporta o avarie era mai complicat. Nu va fi chiar o linie telefonică specială, ci vom lua legătura pe un anumit număr de telefon direct cu persoana responsabilă atât noi, cât şi primarii localităţilor unde vor fi probleme. Sperăm ca la iarnă situaţiile de acest gen să fie cât mai puţine şi să nu se producă pene de curent majore”, a declarat subprefectul Virgil Drăguşin.
Oficialii Guvernului au mai cerut în şedinţa de la începutul săptămânii ca reprezentanţii furnizorulu