Cazul "Jaful secolului" devine tot mai interesant pe măsură ce transpar noi probe din procesul tinerilor din Carcaliu acuzaţi că au furat şapte capodopere dintr-un muzeu olandez. Reporterii "ring" vă prezintă azi, în exclusivitate, o declaraţie stupefiantă a unui martor care a constatat, la mai bine de o oră după jaf, că paznicii erau cât se poate de... liniştiţi.
Doi poliţişti olandezi "raportează", într-un proces-verbal (intrat în posesia "ring") către superiori/anchetatori, tot ce le-a declarat un martor-cheie din personalul muzeului jefuit, cu o şurubelniţă, de doi hoţi români. Martorul descrie cu lux de amănunte ce s-a găsit la faţa locului după ce a sunat alarma muzeului din care tocmai se furaseră şapte tablouri... de mare valoare. Este vorba de martorul Jan Hendrik Everhard Moerer (...) care, printre altele, a declarat: „(...) Eu lucrez ca şef de producţie la Kunsthal. Acest lucru înseamnă că eu sunt responsabil pentru instalarea şi demontarea de expoziţii, logistică, contacte cu arhitecţii şi organizatorii expoziţiei. Prin urmare, formulez sarcinile pentru ca o expoziţie să se termine la timp. Eu nu sunt responsabil pentru încuierea Kunsthal. În acest sens este responsabil Jan Knoll. Cu toate acestea, se întâmplă ca lunea să fim împreună la operaţiunea de încuiere. Acest lucru se explică deoarece la mine vin oamenii la muncă la Kunsthal. La încuierea spaţiilor se merge, de fapt, pe un itinerar fix, aici se verifică uşi, uşa armonică, uşile mici de evacuare, ecranul de incendiu şi spaţiul în sine. Ansamblul Kunsthal este format din Sala 1, Sala 2 şi Sala 3. De Sala 3 ţine şi galeria foto, iar în sălile 1 şi 2 se află galeria de design. Când toate zonele sunt verificate, se poate activa alarma. Dacă o uşă nu este încuiată sau a rămas deschisă, sistemul dă imediat o reacţie ca un răspuns şi se dă alarma, indicându-se locul unde se află d