W205, adică a patra generaţie a sedanului mediu premium construit de Daimler, este aşteptată a debuta oficial cel mai devreme la Detroit, în ianuarie 2014, iar pe Bătrânul Continent la Salonul elveţian Geneva Motor Show 2014 din primăvară.
Stilul prototipurilor din teasere şi apariţiile din imaginile camuflate surprinse de paparazzo auto aduc în prin plan o Clasă C distinsă şi mai elegantă ca oricând, cu un ADN estetic provenit de la actual S-Class (W222), în special la liniile sub care partea din spate se îmbină cu capacul portbagajului şi cu luneta. Două linii unduitoare de pe flancuri au fost trasate de designeri pentru a mima curburile iconicului roadster Mercedes W540k.
Corpul de caroserie hibrid din aluminiu este mai uşor cu 70 kg raportat la o soluţie constructivă similară ce utilizează doar oţelul. Printr-o paralelă cu modelul lansat în 2007 şi faceliftat în 2011, noul Mercedes C va fi mai suplu cu până la 100 kg la motorizări şi echipări echivalente. Aluminiul are o proporţie de 39%, iar oţelurile superioare ultrarezistente încorporate în elementele-cheie ale şasiului ating 6%.
Versiunea AMG de înaltă performanţă vine să susţină pretenţiile de atlet desăvârşit al viitorului C Class 2015 printr-un motor V8 cu sunet cavernos proiectat de la zero. Având o cilindree redusă de la 5.467 cmc la doar 4.000 cmc, din care vor fi storşi 450 CP, acesta se va plasa peste puterea şi cuplul motor al eternilor rivali, adică noile generaţii de “rechini” pe 2014, BMW M3/M4 (3.0 L6 bi-turbo, 430 CP şi 550 Nm). Deşi nu pare a creşte puterea raportat la actualul C63 AMG, performanţele ar trebui să fie îmbunătăţite, graţie pachetului per total mult mai echilibrat şi a noii structuri mai suple de pe dedesubt. Noutatea constă şi în transmisia automată 9G-Tronic cu nouă rapoarte. Unitatea pe benzină supraalimentată de 1.8 litri va fi baza gamei până la apariţia noilor